Skip to main content

El correu no sol·licitat (també anomenat correu brossa) que reben les llars és una font potencial per a l’aplicació de mesures de prevenció de residus. Hi ha estudis sistemàtics suficients sobre la reducció potencial d’aquest tipus de residus i sobre els efectes de certes polítiques per a la seva reducció. Aquesta investigació presenta els resultats d’una avaluació de l’eficàcia de les enganxines anti-publicitat a Barcelona com una manera de prevenir la generació de residus.
50 habitatges de 25 edificis van ser monitoritzats durant un període de 3 mesos. El material publicitari recuperat va ser ponderat i classificat en material tractat i sense tractar, i en diverses categories de les activitats anunciants. També es va calcular el nombre d’unitats de material publicitari. L’anàlisi estadística conclou que l’ús d’adhesius podria prevenir entre 0,31 i 0,36 kg / habitant / any, el que representa al voltant del 43% de tota la publicitat no sol·licitada i 0,4% de tots els residus de paper generats a Barcelona.

autoria

Ignasi Puig | Marta Jofra | Jaume Freire

data

2015

publicació

Journal of Material Cycles and Waste Management

referència bibliogràfica

Puig-Ventosa, I., Jofra-Sora, M., Freire-González, J. (2015) “Prevention of Waste from Unsolicited Mail in Households: Measuring the Effect of Anti-advertising Stickers in Barcelona”. Journal of Material Cycles and Waste Management. Vol. 17(3): 496-503.