La propera sessió en línia de PensamENTs tindrà lloc el 17 de juny (a les 12 h). En aquesta ocasió, el convidat serà el professor Sergio Rossi. La sessió serà en línia i en anglès.
CREATING OASIS IN THE SEA: THE OCEAN CITIZEN PROJECT
Es presentarà un programa integral que combina la restauració ecològica amb la implicació social i els beneficis econòmics per a les comunitats locals. La proposta OCEAN CITIZEN dona resposta a aquesta necessitat mitjançant un enfocament innovador que inclou una caixa d’eines de restauració provada en cinc ecosistemes marins diferents, la creació de la professió de “jardiners del mar” i la restauració de boscos marins mitjançant ecoenginyeria. El projecte també garanteix la participació ciutadana, incorpora un pla de negoci complet i assegura la continuïtat del projecte més enllà de la seva durada.
Sergio Rossi és investigador especialitzat en recursos naturals marins i oceanografia biològica. La seva recerca se centra principalment en els indicadors d’estrès del canvi global en poblacions bentòniques, així com en la conservació i restauració de la fauna bentònica. Actualment és professor associat a la Università del Salento i professor a la Universidade Federal do Ceará, i és el coordinador del projecte OCEAN CITIZEN (Horizon Europe).
—
Els PensamENTs són sessions en línia organitzades per ENT per debatre sobre qüestions relacionades amb el medi ambient. A cada sessió, ENT convida una persona experta, que fa una presentació i posteriorment s’obre un espai de preguntes i debat.
Les sessions PensamENTs tenen una durada d’una hora, són mensuals, gratuïtes i obertes a tothom. Tot i això, cal inscriure’s prèviament per poder accedir a cada sessió.
