L’article de Sergio Sastre i Ignasi Puig (ENT) titulat “An exploration into municipal waste charges for environmental management at local level: the case of Spain” ja està disponible a la revista Waste Management & Research.
Les taxes municipals de residus (MWCh) han estat àmpliament reconegudes com una eina crucial per a la gestió de residus a nivell local. Això es deu al fet que contribueixen a finançar la costosa provisió de serveis de recollida i tractament de residus i poden dissenyar-se per proporcionar un estímul econòmic per encoratjar als ciutadans i a les empreses locals a millorar la separació i el reciclatge. Aquest treball presenta una metodologia per avaluar una mostra de 125 MWCh a Espanya per a l’any 2015, abastant el 33,91% de la població espanyola.
El benchmarking qualitatiu de MWCh mostra que les tarifes planes són freqüents, mentre que les tarifes variables s’estableixen segons criteris que estan dèbilment relacionats amb la generació de residus. La tarifa mitjana per llar és de 82,2 €/any, el que no proporciona una recuperació completa dels costos. La configuració actual de MWCh penalitza els contribuents que contribueixen a la separació de residus mentre que subvencionen comportaments menys respectuosos amb el medi ambient. En aquest sentit, la MWCh a Espanya està lluny d’aplicar el principi de qui contamina paga. A més, s’argumenta que els MWCh són ineficaços per promoure la correcta aplicació de l’anomenada “jerarquia de residus”.
[catala][castellano][english][fi_idiomes][/fi_idiomes] [link]Enllaç a l’article[/link]El artículo de Sergio Sastre y Ignasi Puig (ENT) titulado “An exploration into municipal waste charges for environmental management at local level: the case of Spain” ya está disponible en la revista Waste Management & Research.
Las tasas municipales de residuos (MWCh) han sido ampliamente reconocidas como una herramienta crucial para la gestión de residuos a nivel local. Esto se debe a que contribuyen a financiar la costosa provisión de servicios de recogida y tratamiento de residuos y pueden diseñarse para proporcionar un estímulo económico para alentar a los ciudadanos y a las empresas locales a mejorar la separación y el reciclaje. Este trabajo presenta una metodología para evaluar una muestra de 125 MWCh en España para el año 2015, abarcando el 33,91% de la población española.
El benchmarking cualitativo de MWCh muestra que las tarifas planas son frecuentes, mientras que las tarifas variables se establecen según criterios que están débilmente relacionados con la generación de residuos. La tarifa media por hogar es de 82,2 €/año, lo que no proporciona una recuperación completa de los costes. La configuración actual de MWCh penaliza a los contribuyentes que contribuyen a la separación de residuos mientras que subvencionan comportamientos menos respetuosos con el medio ambiente. En este sentido, la MWCh en España está lejos de aplicar el principio de quien contamina paga. Además, se argumenta que los MWCh son ineficaces para promover la correcta aplicación de la llamada “jerarquía de residuos”.
[catala][castellano][english][fi_idiomes][/fi_idiomes] [link]Enlace al artículo[/link]The article by Sergio Sastre and Ignasi Puig (ENT) entitled “An exploration into municipal waste charges for environmental management at local level: the case of Spain” is now available in the Waste Management & Research journal.
Municipal waste charges (MWCh) have been widely acknowledged as a crucial tool for waste management at the local level. This is because they contribute to financing the costly provision of waste collection and treatment services and they can be designed to provide an economic stimulus to encourage citizens and local businesses to improve separate collection and recycling. This work presents a methodology to evaluate a sample of 125 MWCh in Spain for the year 2015, covering 33.91% of the Spanish population. The qualitative benchmarking of MWCh shows that flat fees are frequent whereas variable fees are set according to criteria that are weakly related to waste generation. The average fee per household is €82.2/year, which does not provide full cost recovery. The current configuration of MWCh penalises taxpayers contributing to source separation of waste while subsidising less environmentally friendly behaviours. In this sense, MWCh in Spain are far from applying the polluter pays principle. Furthermore, it is argued that MWCh are ineffective for promoting the proper application of the so-called ‘waste hierarchy’.
[catala][castellano][english][fi_idiomes][/fi_idiomes] [link]Link to the article[/link]