
La revista Ecologia Política, cuadernos de debate internacional convoca a les autores i autors que ho desitgin a enviar les seves propostes d’articles per al número 60 de la revista. La temàtica del número, que es publicará al desembre de 2020 és Ecologies decolonials de Mesoamèrica i el Carib.
El número 60 de la revista Ecologia Política proposa identificar temes clau en l’actual pensament i praxi crítics de la regió mesoamericana i caribenya. El nombre s’insereix en un moment clau on el projecte de la modernitat occidental -fonamentalment ancorat i possible pel projecte colonial, racial i patriarcal és qüestionat en totes les seves arestes, fins i tot allà on s’han proclamat experiències de govern progressistes, “post -neoliberales” o amb segells discursius per “transicions” cap a un desenvolupament verd. Convidem a enviar treballs individuals i col·lectius, teòrics i pràctics, acadèmics i activistes per explorar les següents temàtiques centrades en la regió mesoamericana i caribenya:
- Debats sobre colonialitat i decolonialitat en el context contemporani
- La defensa i producció dels comuns com a eix articulador d’alternatives a el model desarrollista-extractivista
- Visions crítiques sobre transicions i transicionalitats (transició energètica, justícia climàtica, pactes eco-socials, sobiranies i autonomies en temps de pandèmia)
- Crítica al model racial i patriarcal (moviments de resistència des de les mirades feministes, afro i indígenes)
- Racisme i migració ambiental des d’una perspectiva històrica i contemporània
- Art i ecologies decolonials (art popular, música, literatura decolonial)
- Geopolítica extractiva i lluites pel territori, violència cap a líders socials
Tant les propostes d’article com els textos finals s’han d’enviar a l’adreça de correu electrònic articulos@ecologiapolitica.info.