Català | Castellano | English
Subscriu-te a l'Enviament | CONTACTA
Innovació ambiental al servei de la societat
The Remarkable Environmental Rebound Effect of Electric Cars: A Microeconomic Approach
| | Publicacions| 13/01/2014

Aquest article presenta un marc analític per a modelar l’efecte rebot microeconòmic ambiental (ERE), derivat de les diferències de costos dels cotxes elèctrics en termes de canvis en múltiples indicadors de cicle de vida ambientals. El marc analític es basa en l’anàlisi de consum marginal i l’avaluació del anàlisi del cicle de vida híbrid (LCA). L’article fa una aportació innovadora a través d’una reinterpretació de l’efecte rebot tradicional i millores metodològiques. També proporciona nous resultats empírics sobre l’ERE de vehicles híbrids (PHE), elèctrics (FBE), i de pila de combustible d’hidrogen (HFC) a Europa. L’ERE mostra tenir un impacte notable en els resultats mediambientals a nivell de producte. Per al cotxe PHE, l’ERE provoca un augment marginal de la demanda i les pressions ambientals a causa d’una petita disminució en el cost d’utilització d’aquesta tecnologia. Pels vehicles FBE i HFC, els alts costos de capital provoquen una disminució notable en les pressions ambientals per a alguns indicadors (efecte rebot negatiu). Els resultats corroboren la preocupació per l’alta influència de les diferències de costos per a l’avaluació ambiental, i impulsen les polítiques de consum sostenible al considerar els mercats i els preus com a eines i no com un fons immutable.

Data
2014
Referència bibliogràfica
Font Vivanco, D., Freire-González, J., Kemp, R., Van der Voet, E. (2014) The Remarkable Environmental Rebound Effect of Electric Cars: A Microeconomic Approach. Environmental Science&Technology, 48 (20), p. 12063-12072.
Accés a l’article